Business Brokers zijn de professionals die helpen bij het verkopen en kopen van bedrijven. De belangrijkste taak van deze makelaars is om zich te gedragen als een buffer te midden van de koper en de verkoper.

Het kiezen van de beste broker

Deze brokers helpen individuen op zoek naar bestaande bedrijven te kopen, om de deal te vinden die past bij de ingestelde parameters zoals de industrie, de grootte en de locatie. Het vinden van de beste brokers kan dus best lastig zijn, maar je kunt wel op een aantal zaken letten.

Zakelijke brokers zijn ook bekend als trading transfer agenten of tussenpersonen. Weinig gespecialiseerde zakelijke brokers bieden hulp aan ondernemers, om hun handel op te zetten of te verkopen aan andere bedrijven. Deze makelaars evalueren het bedrijf, promoten ze voor de verkoop en voeren de interviews en discussies. Ze onderhandelen met de potentiële kopers, maken het proces soepel en helpen bij de verkoop.

  • Sommige staten geven licenties af aan zakelijke brokers , terwijl andere dat niet doen. Als een makelaar werkt op uurbasis, dan is de licentie niet nodig. Sommige staten hebben de licentie verplicht gesteld, ook al geeft een makelaar slechts een advies aan zijn klanten.

Er zijn veel verschillende brokers beschikbaar

Deze makelaars voeren transacties uit van klanten die een lagere waarde hebben. Enorme Particuliere Bedrijven die zijn gecategoriseerd in de Middle Market, hebben zakelijke makelaarskantoren in dienst. Middenmarkt bedrijven zijn die bedrijven die groter zijn dan kleine ondernemingen.

  • Brokers brengen specifieke kosten in rekening voor de geleverde diensten. Het wordt genoemd als commissies. Deze commissies worden gegeven aan de makelaar na de afwikkeling van de transactie.
  • De standaardprovisie is in veel staten 10% – 12% van het afwikkelingsbedrag. Deze commissies zijn ook bespreekbaar en opgenomen in het contract.

Extra kosten bij een broker

Een broker draagt meestal de advertentiekosten, die later worden gecompenseerd met de ontvangen commissie. Alle terugbetalingen die de derde partij aan de makelaar ontvangt, moeten ook aan alle andere partijen worden bekendgemaakt.